Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Вхід



< березня 2012 >
П В С Ч П С Н
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
27 28 29 30 31  

пошук

кількість гостей/користувачів

На даний момент 247 гостей на сайті

 

 

 

07 травня у Перемишлянському районному Нородному домі відбудеться Свято матері

Поч. о 15.00 год.

26.03.2012%20.jpgДо кінця квітня Центральна виборча комісія має оприлюднити перелік одномандатних виборчих округів із зазначенням їх номерів, меж та центрів цих округів. Таким чином, реальна виборча кампанія до Верховної Ради України стартує вже за 40 днів.

 

І звичайно, що основна увага усіх політиків у цих перегонах буде звернена на виборців. Громадяни мають шанс вчергове впливати на долю країни. Але за умови, що вони будуть внесені у списки виборців. Власне про проблеми пов’язані із цим процесом, наша розмова з начальником відділу адміністрування Державного реєстру виборців Львівської облдержадміністрації Федором Алєйніковим.

Федоре Михайловичу, як змінилася кількість виборців на Львівщині у порівнянні з попередніми виборами до Парламенту? В яких районах зросла? Чи десь є суттєве зменшення? І чи має це якийсь вплив на самі вибори.

Порівняно з минулими виборами народних депутатів України кількість виборців, включених до списків виборців, зменшилася на 10 243 виборці, що становить 0,5% від загальної кількості виборців. Тому зрозуміло, що при майже двох мільйонах виборців області це  не матиме жодного впливу на якійсь нюанси формування округів чи проведення самої кампанії.

Найбільше кількість виборців зменшилася у Пустомитівському районі –на 3782 виборці, у Жовківському – на 2820, у Яворівському – на 1676. Разом з тим збільшилася кількість виборців у Жидачівському на 2296 виборців, Перемишлянському – на 1829 та Бродівському районах – на 1783.

Закон про вибори говорить про обмеження максимального числа виборців на виборчих дільницях. Виходить, що у Львові з'явиться кілька десятків нових дільниць? Чи вистачить коштів на їх утримання?

Вже не буде величезних дільниць по чотири тисячі виборців. Великою тепер вважається дільниця з понад 1500 виборцями. Звичайно, що число дільниць збільшиться. Найбільше у Сихівському та Франківському районах Львова. Але це краще для виборців та для організації роботи самих дільниць.

Відповідно до статті 46 Закону України «Про вибори народних депутатів України» витрати на підготовку і проведення виборів депутатів здійснюються виключно за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів депутатів, та коштів виборчих фондів партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в загальнодержавному окрузі, кандидатів у депутати в одномандатних округах.

Витрати на підготовку і проведення виборів депутатів здійснюються Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями відповідно до затверджених Центральною виборчою комісією кошторисів.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень: надавати необхідні приміщення відповідно до норм, встановлених чинним законодавством або відповідними рішеннями Центральної виборчої комісії, прийнятими на виконання вимог законодавства України, сприяти в облаштуванні цих приміщень; забезпечувати їх охорону, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації; надавати згідно із встановленими Центральною виборчою комісією нормами та переліком транспортні засоби і засоби зв'язку (з оплатою послуг щодо їх встановлення та підключення), обладнання, інвентар, оргтехніку, що підлягають поверненню після припинення діяльності виборчих комісій. Порядок оплати або відшкодування зазначених послуг встановлюється Кабінетом Міністрів України. Так що організаційної роботи з підготовки виборів досить багато.

Коли остаточно стане відомо, скільки виборців у Львівській області ?

Відомості про кількість виборців у межах районів, міст обласного значення, районів у містах, а також у закордонному виборчому окрузі станом на останній день попереднього місяця розміщуються щомісяця на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Станом на 29 лютого 2012 року в Україні зареєстровано 36 746 493 виборці, відповідно у Львівській області 1 986 663 виборці.

Формування виборчих округів безпосередньо залежить від кількості людей в регіоні. Зокрема, між округами можлива різниця в 12 тисяч виборців. На вашу думку, як використають цю різницю?

Це питання до Центральної виборчої комісії. згідно Закону не пізніше 29 квітня 2012 ЦВК має затвердити й опублікувати перелік мажоритарних округів. Тому формально час ще є. Хоча я розумію усі політичні сили, які б вже хотіли знати «свої» округи й розпочинати готуватись до виборів.

Чинне виборче законодавство передбачає можливість утворення виборчих округів з анклавами. При цьому кількість виборців гратиме суттєву роль? Чи є подібне за кордоном?

Термін «анклав» у цьому випадку вживають із значенням територія або частина однієї області, оточеної з усіх боків територією іншої області, яка не має спільних меж зі своєю материнською частиною і є оточеною територією іншої області. Таким винятком - «анклавом» на мапі України є місто Славутич, яке адміністративно підпорядковане Київській області, а територіально розташоване у Чернігівській області. Таким чином, можна припустити, що законодавець, намагаючись не згадувати назву міста Славутич в законі виключив абзац, який був у попередній редакції, а саме: «Не допускається включення до одного територіального виборчого округу частин території двох чи більше регіонів». Також, виключення цього абзацу у чинному Законі України «Про вибори народних депутатів України» дозволяє створювати приблизно однакові виборчі округи з відхиленням кількості виборців в одномандатному окрузі не більше дванадцяти відсотків орієнтовної середньої кількості виборців в одномандатних округах. За винятком м. Славутича, виборчі округи будуть формуватися за принципом спільного кордону адміністративно-територіальних одиниць, але з можливим розділенням одного району або міста обласного значення на декілька округів. Хоча знову ж таки це питання в компетенції ЦВК.

Щодо персональних даних у реєстрі виборців. Як поводять себе виборці Львівщини перед волевиявленням: вже зараз звертаються до вас за перевіркою інформації про себе чи, традиційно, в останній день перед виборами?

На жаль, громадяни дійсно згадують про своє конституційне право брати участь у виборах до органів державної влади та органів місцевого самоврядування з величезним запізненням. Найбільше роботи маємо напередодні власне самого дня голосування.

Хоча виборець може особисто звернутися із письмовим запитом до органу ведення Реєстру за своєю виборчою адресою щодо змісту його персональних даних у Реєстрі, пред’явивши паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа недавно набула громадянства України) у любий час. Виборець, що постійно не здатний пересуватися самостійно, може уповноважити на таке звернення іншу особу.

Кожен виборець у разі зміни його персональних даних може особисто звернутися до органу ведення Реєстру відповідно до своєї виборчої адреси із заявою про внесення змін до його персональних даних у Реєстрі. До заяви додають документи (копії документів), що підтверджують ці зміни. У разі якщо до заяви додають копії документів, їх оригінали пред’являють органу ведення Реєстру. Виборець, який постійно не здатний пересуватися самостійно, може уповноважити на подання такої заяви іншу особу. Виборець, який проживає чи перебуває за межами України, звертається із заявою до відповідної закордонної дипломатичної установи України, яка невідкладно передає заяву разом з документами (їх копіями), що додаються до неї, органу ведення Реєстру в Міністерстві закордонних справ України.

Органи ведення Реєстру здійснюють щомісяця поновлення бази даних Реєстру. Поновлення бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, які подаються до органу ведення Реєстру органами, закладами, установами. Відомості подаються щомісяця до 5 числа відповідному органу ведення Реєстру. Львівська область містить 980 суб’єктів подання інформації, а саме: органи юстиції, УМВСУ, установи виконання покарань, соціального захисту, охорони здоров’я, місцеві суди, органи, що здійснюють облік бездомних громадян, міські, селищні та сільські голови тощо. Так що це величезний масив інформації.

Який відсоток помилок у реєстрі виборців можливий і чим це зумовлено ?

Неможливо оцінити відсоток помилок, які ще залишилися в прізвищах виборців візуальними чи автоматизованими засобами. Лише самі виборці можуть вказати на помилки та неточності у списках. Для цього виборцеві достатньо один раз звернутися до органу Державного реєстру за місцем свого проживання та особисто перевірити правильність написання прізвища, імені, по батькові, місця, дати народження тощо. Але не треба чекати останнього дня!

Можете кілька слів сказати про саму процедуру підрахунку голосів?

Відповідно до статі 90 Закону України «Про вибори народних депутатів України» підрахунок голосів проводиться на засіданні дільничної виборчої комісії після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці у тому ж приміщенні, де відбувалося голосування. Важливо звернути увагу, що проводиться він без перерви і закінчується лише після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Виборчі скриньки відкриваються дільничною виборчою комісією почергово. Вміст скриньок висипається на стіл, за яким розміщуються члени дільничної виборчої комісії.

Виборчі бюлетені для голосування розкладаються на місця, позначені окремими табличками, що містять з обох боків назву партії чи кандидата. При розкладанні виборчих бюлетенів визначений дільничною виборчою комісією член дільничної виборчої комісії показує кожний виборчий бюлетень усім членам виборчої комісії, виголошуючи результат волевиявлення виборця. Після підрахунку дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії. Усі примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Пакети з протоколами, виборчими бюлетенями, контрольними талонами, списками виборців, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно після закінчення засідання виборчої комісії про підрахунок голосів доставляють до окружної виборчої комісії.

Кількість дільничних виборчих комісій у Львівській області становитиме більш як 2160 одиниць. У складі кожної виборчої комісії буде працювати від 10 до 24 осіб. Загальна кількість членів виборчих комісій Львівської області становитиме близько 38 тис. осіб. І важливо, щоб у ці комісії партії скерували відповідальних та чесних людей.

На виборах до ВРУ у жовтні застосують усі можливі засоби для здобуття перемоги. Передбачаєте можливі махінації з кількаразовим включенням у списки або із включенням так званих «мертвих душ»?

Автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система Державний реєстр виборців унеможливлює кратне включення виборців у списки виборців. Якщо у списках є два різних прізвища однієї людини (зміна прізвища після одруження тощо) та при цьому під час первинного наповнення бази даних вказані різні дані щодо місця або дати народження визначити кратника без самого виборця неможливо. Для здійснення контролю за списками виборцям надається право перевірити їх на відповідність. Перевірка здійснюється у відділах ведення реєстру, крім цього у передвиборчий період безпосередньо на виборчих дільницях за місцем постійного проживання.

Як часто люди зі Львівщини звертаються до вас щодо зміни виборчої адреси? Скільки триває така процедура ?

Виборцеві достатньо прийти у відділ ведення Реєстру за місцем свого проживання з паспортом громадянина України та задекларувати своє бажання щодо тимчасової зміни місця свого голосування на відповідних виборах чи референдумі. Процедура займає кілька хвилин. У заяві зазначаються ідентифікаційні персональні відомості виборця, які однозначно визначають його особу в Державному реєстрі виборців: прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові, дату та місце народження, його виборчу адресу, а також мотивування необхідності тимчасової зміни місця голосування та адресу, де він перебуватиме в день виборів (повторного голосування) або референдуму чи номер виборчої дільниці (дільниці для голосування), яку він просить визначити місцем його голосування, із зазначенням виборчого округу та його номера (за наявності). Бланк заяви надається виборцю невідкладно.

Щодо студентства: на момент виборів у жовтні чимало першокурсників саме змінять прописку. Це може створити додаткові незручності під час голосування?

Після утворення виборчих дільниць з 14 травня до 22 жовтня 2012 року виборці, які змінять місце проживання, у тому числі студенти навчальних закладів, можуть скористатися правом тимчасової зміни місця голосування. Ця процедура передбачає зміну виборчої дільниці, до якої виборець належить за його виборчою адресою, на іншу виборчу дільницю, яка визначається місцем перебування виборця в день виборів, без зміни його виборчої адреси.

Для цього виборцю необхідно звернутися до органу Державного реєстру виборців за місцем проживання із заявою. У заяві зазначають прізвище, ім'я, по батькові, дату та місце народження, а також мотивування необхідності тимчасової зміни місця голосування та адресу, де він перебуватиме в день виборів. Бланк заяви надається виборцю відділом Державного реєстру виборців.

Як поводитись виборцю у день виборів, якщо він не знайде себе у списку виборців? Звертатись до Вас, до суду? Що потрібно зараз зробити громадянину, аби у жовтні без проблем знайти себе у списку виборців і проголосувати?

У день голосування зміни до списку вносять виключно на підставі рішення суду. Під час проведення виборів до сільських, селищних та міських рад у 2010 році до місцевих судів звернулися 16 громадян з позовом про невключення їх до списків виборців. У результаті розгляду справ по суті 11 позовних заяв задоволено, інші позови залишено судом без розгляду.

Якщо виборець брав участь у виборах Президента України у 2010 році або на місцевих виборах та уважно перевірив свої персональні дані у списках виборців, він буде включений до списку на чергових виборах чи референдумах.

Тим виборцям, які змінювали свої персональні дані після останніх виборів, наполегливо рекомендуємо з 9 до 18.00 год в робочі дні протягом року звернутися до органу Державного реєстру виборців за місцем свого проживання або до дільничної виборчої комісії в період з 9 жовтня до 22 жовтня 2012 року у години, визначені дільничною виборчою комісією, та перевірити відомості про себе у списках виборців.

Переконаний, що майбутні вибори до парламенту пройдуть на Львівщині на найвищому організаційному рівні. Але все залежить від нас з вами.

Розмовляла Ольга Савальська

Джерело: http://vgolos.com.ua/politic/6655.html