_1607441939_613x321.70672546858_3_0.jpeg

На Львівщині створили 73 об’єднані територіальні громади. Деякі з них уперше вступили у повноваження. В області триває процес формування органів місцевого самоврядування.

В умовах реформи децентралізації кардинально змінюються повноваження і функції спеціалістів як органів виконавчої влади, так і органів місцевого самоврядування. Разом із здобуттям ресурсів, фінансів, а також повноважень вони стали відповідальними за мешканців своєї громади, зокрема дітей.

Про здійснення повноважень  новостворених об’єднаних територіальних громада щодо захисту прав дітей розповів керівник служби у справах дітей Львівської ОДА Володимир Лис.

«У кожній із об’єднаних територіальних громад  мають подбати про створення служб у справах дітей.  Штатна чисельність працівників таких служб виконавчих органів сільських, селищних рад відповідних територіальних громад встановлюється з розрахунку 1 працівник не більше, а ніж на одну тисячу дітей, але не менше одного працівника на об’єднану територіальну громаду», - пояснив Володимир Лис.

Натомість, штатна чисельність працівників міських служб у справах дітей становить один працівник на дві тисячі дітей, які проживають у місті.

«До 1 липня з району мають забезпечити  передачу  електронного банку даних дітей до об’єднаних територіальних громад, а також забезпечити облік  дітей, що опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування. З цією метою у нас мають бути створені відповідні підрозділи, на які ми покладемо таку  відповідальність», - додав Володимир Лис.

Об’єднані територіальні громади повинні забезпечення роботу Єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

Окрім того, в ОТГ мають забезпечити облік дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей, які можуть бути усиновлені; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які прибули з інших територій; усиновлених дітей, за умовами проживання та виховання яких здійснюється нагляд; дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; кандидатів в усиновлювачі; нерухомого майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

Для того, аби не зупиняти соціальну політику під час формування нових райдержадміністрацій, необхідно запровадили так званий перехідний період, поки не буде створена Національна соціальна сервісна служба, яка забере на себе повноваження в соціальній сфері.


Христина Дмитрик