_1612779045_613x321.78189721299_3_0.jpeg

Реформа «Нова українська школа», зокрема її продовження на рівні базової середньої освіти, а також розбудова інклюзивної освіти є одними з ключових пріоритетів роботи Міністерства освіти і науки. За 2020 рік вдалось оновити зміст загальної середньої освіти й методики навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя.

Крім того, за минулий рік удосконалили систему інклюзивно-ресурсних центрів, а заклади освіти забезпечили допоміжними засобами для осіб з особливими освітніми потребами. Також створено безпечне, сучасне, комфортне, інклюзивне та мотиваційне для всіх учасників освітнього процесу середовище в закладах загальної середньої освіти.

 

 

Міністерство освіти і науки України також продовжуватиме роботу із упровадження диференційованого підходу до інклюзивної освіти, забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами шляхом створення та функціонування інклюзивних класів та груп у закладах освіти, трансформації мережі спеціальних закладів освіти відповідно до європейських стандартів, створення шкіл при дитячих лікарнях.

"Для створення безбар’єрного середовища у закладах загальної середньої, дошкільної освіти Львівщини облаштовано 500 пандусів, вмонтовано 1193 широких дверей, 91 туалетне приміщення мають спеціальні пристосування для осіб з функціональними обмеженнями», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації Марія Васюник.

У Львівській області в інклюзивних закладах освіти здобувають освіту 1825 дітей з особливими освітніми потребами шкільного та дошкільного віку. Ще 105 осіб з ООП навчаються в закладах професійно(професійно-технічної) освіти. Цього навчального року у порівнянні з минулим кількість дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, які здобувають освіту в інклюзивних закладах загальної середньої освіти, збільшилася з 942 до 1251.

«У нашій області функціонують 30 інклюзивно-ресурсних центрів. Освітня галузь покликана забезпечити однакові можливості на здобуття дошкільної та середньої освіти всім дітям. Робота таких центрів - це потреба часу та руйнування стереотипів про можливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами», - наголосила Марія Васюник.

Інклюзивно-ресурсні центри України мають також спеціальні автомобілі, завдяки яким команди ІРЦ зможуть бути мобільнішими та надавати додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям. На Львівщині такий мобільний ІРЦ має тільки Сколівський ІРЦ.

З-поміж завдань Міністерства, які заплановані на 2021 рік, – продовжити реформу «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти та затвердити Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2021-2031 роки.