Оголошення про конкурс з визначення  виконавця  послуг із збирання та вивезення  твердих побутових відходів

 

 

 

Фіскальна служба Львівщини  відповідає на запитання платників

Чи будуть Головним управлінням ДФС у Львівській області з жовтня місяця проводитись позапланові фактичні перевірки щодо виявлення неоформлених найманих працівників?

Кабінетом Міністрів України 5 вересня ухвалено розпорядження „Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення” №649-р, яким передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.

Органам державної влади для проведення роз’яснювальних заходів з легалізації найманої праці надано місячний термін, тобто до 05.10.2018 року.

Після закінчення зазначеного терміну працівникам Головного управлінням ДФС у Львівській області будуть виписуватись направлення для проведення позапланових фактичних перевірок, щодо виявлення неоформлених найманих працівників.

Слід відмітити, що за порушення трудового законодавства недобросовісним роботодавцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат, а це 111 690 гривень за одного неоформленого працівника.

Нагадуємо, що роботодавець оформивши найманого працівника зобов’язаний вчасно подати до органу ДФС за місцем реєстрації повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Як фізособі-«незалежнику» стати на облік у контролюючому органі

Для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, подає особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву за формою № 5-ОПП та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Зазначені документи подаються протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності.

При подачі документів пред’являються оригінали зазначених документів.

Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється у день отримання від них заяви за формою № 5-ОПП.

Якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа здійснює незалежну професійну діяльність, то вона обліковується в контролюючих органах як фізична особа — підприємець із ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

У такому разі подається заява за формою № 5-ОПП з позначкою «Зміни» та копія відповідного документа. Довідка про взяття на облік за формою № 34-ОПП надається наступного робочого дня з дня взяття на облік.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається до контролюючих органів за основним місцем обліку платника податку протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття.

Оновлено довідники податкових пільг

ДФС України оприлюднено оновлені довідники пільг, затверджені станом на 04.10.2018 року. Довідник № 90/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, Довідник № 90/2 інших податкових пільг.

Нагадуємо, дані відповідних довідників використовуються платниками податків під час заповнення звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою КМ України від 27.12.2010 № 1233. Звіт подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

За несвоєчасну сплату роботодавцями єдиного внеску передбачено відповідальність

Буська ОДПІ нагадує, що при нарахуванні (виплаті) доходу, в тому числі заробітної плати, на користь платників податків, підприємства, установи організації, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані сплачувати нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску не пізніше 20 числа наступного місяця.

Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у встановлені  строки, є недоїмкою.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.

За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення.

Також за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність.

Звертаємо увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з єдиного внеску не застосовується.

Крім того, у разі несплати роботодавцем єдиного внеску, найманому працівникові такі періоди не зараховуються до страхового стажу.

Підприємці сплачують єдиний внесок незалежно від суми отриманого чи не отриманого доходу

Буська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб-підприємців та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, що відповідно до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», вони є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Згідно з частиною дванадцятою ст. 9 Закону №2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця ( у 2018 році  – 3723х22% = 819,06 грн. ).

Отже, всі підприємці та особи, які проводять незалежну професійну діяльність, сплачують єдиний внесок незалежно від того, отримували вони дохід за звітний період чи ні.

Внесли кошти до статутного фонду: не забудьте про податковий розрахунок за формою 1ДФ

Відповідно до п. п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок).

Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку, визначено, що сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав в обмін на такі корпоративні права, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «178».

Разом з тим, згідно з п. п. 165.1.44 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав, в обмін на такі корпоративні права.

Тобто юридична особа - емітент корпоративних прав виступає як податковий агент лише в частині відображення в податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «178» суми грошових коштів або майна, внесених фізичною особою до статутного фонду такої юридичної особи в обмін на корпоративні права.

Особливості звітування юридичної особи – платника єдиного податку  при зміні системи оподаткування

Платники єдиного податку, які з 01 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року.

Отже, у разі переходу платником єдиного податку на загальну систему оподаткування в середині року такий платник податку подає податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, за податковий (звітний) рік, який починається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року.

Разом з такою Декларацією необхідно подати фінансову звітність, у тому числі, за період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Якщо сума доходів за податковий (звітний) рік, який починається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року, не перевищує 20 млн. грн., то об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за умови прийняття рішення про таке незастосування і зазначення інформації про таке рішення у Декларації.

Зазначена норма передбачена п. 137.5 ст. 137, пп. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу .

Матеріальна допомога, що надається фізичним особам за рахунок місцевого бюджету, не підлягає оподаткуванню

Відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розд. IV Податкового кодексу  до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.

Згідно з п. 1 ст. 16 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», зі змінами та доповненнями  органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування (п. 22 ст. 26 Закону № 280).

Відповідно, матеріальна допомога, що надається фізичним особам за рахунок міського бюджету, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за умови виконання міською радою затвердженої програми соціально-економічного розвитку чи цільової програми з питань діяльності місцевого самоврядування, в якій передбачено надання такої допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом), та відображається  у Податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу «128».

Телефонуйте на «гарячу лінію»

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області з метою проведення  заходів в рамках  правопросвітницького проекту «Я маю право» та  забезпечення інформування платників з питань оподаткування повідомляє про проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», яка відбудеться 09 жовтня 2018 року з 11.00 до 12.00 год. із завідувачем сектору  обслуговування платників  Буського управліня ГУ ДФС у Львівській області Миколою Приставським на тему: «Актуальні зміни в законодавстві. Податкові сервіси ДФС України.  Телефон «гарячої лінії» - (264)3-06-72.

До  уваги   роботодавців!

Буська ОДПІ нагадує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України);

- оформити наказ про прийняття на роботу та  повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу.

При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови КМ України від17.06.2015 № 413.Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем їх обліку як платника єдиного внеску одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Також звертаємо увагу, що у випадку фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві,  виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного соціального внеску та податків  Управлінням Держпраці застосовується штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати (111690 грн.), установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого вчинено порушення.

За недотримання мінімальних держаних гарантій в оплаті праці – тягне за собою штраф у розмірі 37230 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – розмір штрафу складатиме 11169 грн.

Крім цього  інформуємо, що 5 вересня цього року Уряд ухвалив розпорядження за №649-р „Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення”, яким передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Цей нормативний документ передбачає посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування не задекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.

В Буській ОДПІ відбулась зустріч з бізнесом

Нещодавно  керівник  Буської ОДПІ Анатолій Сисюк провів зустріч з представниками суб’єктів господарювання  району, на якій обговорювалися актуальні питання в сфері оподаткування бізнесу.

На початку заходу посадовець проінформував присутніх про стан надходження податкових платежів, єдиного внеску з початку року.  Наголосив на своєчасності подання звітності та сплаті податків. Також зазначив, що одним із спільних кроків на шляху до порозуміння між фіскальною службою та платниками податків є впровадження електронного документообігу, що дозволяє зберегти дорогоцінний час для бізнесу  та заощадити кошти. Розуміючи важливість оптимізації  цього процесу для платників податків, Державна фіскальна служба України запровадила цілу низку безкоштовних сервісів, скориставшись якими можна отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію не виходячи з офісу чи дому. Вже повноцінно функціонує електронний кабінет платника, удосконалено  електронні сервіси, пов’язані з адмініструванням, відшкодуванням ПДВ. Розпочато реалізацію проектів із запровадження електронного чеку.

В ході спілкування обговорено питання дотримання роботодавцями законодавства про працю, легалізації робочих місць, недопущення виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень.

Крім цього, платників проінформовано про зміни до Податкового кодексу  та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств, внесених  Законом України 10.07.2018 № 2497-VIII ; доведено  узагальнюючі податкові консультації з оподаткування ПДВ  від 03.08.2018  № 673.

Захід відбувся у форматі  конструктивного діалогу.

Отримання довідки про доходи

Для отримання запитуваної інформації громадянин може звернутись до контролюючого органу за місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подавши Заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (далі – ДРФО) за формою №10ДР та пред’явивши паспорт. Відповідь можна отримати протягом трьох робочих днів з дня звернення.

Крім того, функціонує електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Громадянин може сформувати Запит щодо отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді виключно про себе.

Формування Запиту здійснюється за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет».

Запит підписується електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС.

Після обробки запиту в електронному сервісі «Електронний кабінет» будуть сформовані відомості з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків.

До відома громадян: за несвоєчасну сплату податку за землю нараховується штраф та пеня

Буська ОДПІ нагадує платникам плати за землю, що відповідно до Податкового кодексу України нарахування сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платнику за місцем його реєстрації податкове повідомлення-рішення. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення узгодженого грошового зобов’язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

Система e-receipt – новація в реєстрації розрахункових операцій

Буська ОДПІ нагадує, що Кабінетом Міністрів України схвалено постанову про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Інноваційна система e-Receipt розроблена ДФС й передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким гаджетом. Вона передбачатиме програмне забезпечення для продавця, покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Всі кейси цієї системи, будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

Нова система e-Receipt значно спрощує та удосконалює цей процес,  оскільки передбачає виключно оnline реєстрацію пристрою через Електронний кабінет та оnline передачу (отримання) даних.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Підприємці - платники єдиного податку зобов’язані зберігати первинні документи не менше трьох років

Згідно з ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

При заповненні податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця використовуються дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, тому їх показники у відповідності до норм п. 44.1 ст. 44 ПКУ повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок згідно із п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПКУ.

Отже, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Слід зазначити, що згідно з п. 297.3 ст. 297 ПКУ платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ст. 127 ПКУ, та на суму грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нараховується пеня згідно з п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу

Ви запитували – ми відповідаємо

Про перереєстрацію та подання звітності при зміні місцезнаходження суб’єкта господарювання  проінформував керівник Перемишлянського відділення Ігор Дяків під час  проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

При отриманні з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов’язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до ЄДР відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Зняття з обліку (за основним місцем обліку) за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично одночасно із взяттям на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Платники податків, для яких законом установлені особливості державної реєстрації, зобов’язані подати контролюючому органу за новим місцезнаходженням заяву за формою №1-ОПП або за формою №5-ОПП у 10-ти денний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання).

Взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням здійснюється протягом місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження.

Суб’єкти господарювання, на яких розповсюджуються дія частини восьмої ст. 45 Бюджетного кодексу України, продовжують сплачувати визначені законодавством податки і збори за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду та щодо таких податків подавати податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконувати інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно такого платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.

Платниками податків, на яких не розповсюджуються норми ст. 45 Бюджетного кодексу України та п. 7.3 розділу VІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462), є:

- юридичні особи, які не є суб’єктами господарювання відповідно до норм Господарського кодексу;

- відокремлені підрозділи юридичної особи;

- особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Для зазначених платників сплата податків та подання звітності здійснюється за новим місцезнаходженням з дати взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням.

Крім того, при зміні суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого єдиного внеску подається та сплачується єдиний внесок за новим місцем взяття на облік.

Фіскальна служба  запроваджує нові електронні формати для фізичних осіб

Державною фіскальною службою України  з метою забезпечення зручності платників податків у рамках електронного сервісу щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді допрацьовано електронні формати, які  діятимуть  з 01.10.2018 року.

Запровадження нової форми передбачає розширення переліку інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яку будуть отримувати платники податків у відповідь на запити про свої доходи в електронному вигляді.

Відповідь за новою формою доповнена інформацією про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових  розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.

Електронні формати розміщені на веб-порталі ДФС України в рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в  Реєстрі електронних форм податкових документів.

Більше інформації про електронний сервіс у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Також нагадуємо, що підготувати, заповнити та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді та отримати відповідь за новими формами можна в «Електронному кабінеті» (cabinet.sfs.gov.ua).

Яким чином обчислюється єдиний внесок новоствореними підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи?

Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для платників третьої групи, перший звітний період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація, та база нарахування єдиного внеску за цей місяць для них визначається у розмірі, визначеному такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Чи передбачена відповідальність до підприємця - єдинщика за несплату єдиного внеску?

Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем таких строків сплати внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем .

У разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску починаючи з 20-го числа місяця, наступного за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, до фізичних осіб - підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, та допустили зазначене порушення, починаючи з 01.01.2015 та надалі накладається штраф у розмірі

20% своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи - підприємці несуть адміністративну відповідальність.

Переваги інноваційної системи e-Receipt обговорили у Буській ОДПІ

Фахівцями Буської ОДПІ проведено черговий семінар з платниками податків – юридичними особами та підприємцями за участі працівників ГУ ДФС у Львівській області території обслуговування Буської ОДПІ.

На початку заходу фахівці інспекції  нагадали, що діє пілотний проект електронної системи – «Електронний чек»(e-Receipt),  який полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі та послуг без застосування традиційних реєстраторів розрахункових операцій. Зазначили переваги електронної системи, зокрема: доступна, безкоштовна, може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами; має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень; встановлюється на будь-який пристрій – персональний комп’ютер, планшет чи смартфон. Застосування цієї моделі позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки. Громадяни зможуть перевірити фіскальний чек у відкритій частині Електронного кабінету ДФС, що знаходиться на офіційному веб-сайті ДФС України.

Також обговорювались питання адміністрування  єдиного внеску.  Наголошено на поданні роботодавцями звітності  за новою формою, відповідно до наказу Мінфіну України від 15.05.2018  № 511. Звернуто увагу на особливості заповнення таблиці 5 додатка 4 Відтепер, цю таблицю слід заповнювати і на осіб, яких було переведено на іншу посаду (роботу) у того самого страхувальника; якщо особа вперше вступила на військову службу або закінчила її проходження (із виключенням зі списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо)); якщо особі надано відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами (у т. ч. особам із числа військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу).  Код класифікатора професій (код КП), код загальносоюзного класифікатора професій, посад та тарифних розрядів (код ЗКППТР), професійна назва роботи вибираються із довідника, що відповідає національному класифікатору України «Класифікатор професій ДК 003:2010». Назва посади має відповідати запису у трудовій книжці.  Якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 до цього Порядку не формується та не надається.

Крім цього, розглядалися питання оподаткування ПДВ, зокрема, формування розрахунків коригування до податкових накладних та нових можливостей «Електронного кабінету платника» в частині електронного адміністрування ПДВ.

На завершення заходу податківці  наголосили, що з 11 вересня п.р. сплата податкових платежів здійснюється тільки за  новими реквізитами рахунків, які відкриті з 2 липня п.р. та  надали відповіді на  запитання присутніх.

Щодо оподаткування земельним податком лісових земель

Буська ОДПІ  інформує, що Законом України від 10.07.2018 №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» внесено зміни до ст.273 ПКУ, відповідно до яких передбачається оподаткування земельним податком лісових земель.

У зв'язку з тим, що нормативна грошова оцінка земель лісогосподарського призначення по Львівській області не проведена, для розрахунку сум земельного податку необхідно використовувати нормативну грошову оцінку одиниці площі ріллі по області (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 №262).

Водночас, нагадуємо, що ставки земельного податку визначаються рішеннями місцевих рад (міських, селищних, сільських) та об’єднаних територіальних громад.

З огляду на викладене, фіскальною службою рекомендовано органам місцевого самоврядування внести в найкоротший термін зміни до рішень про встановлення ставок земельного податку на 2018 рік, а також встановлення ставки земельного податку за лісові землі на 2019 рік. ( прийняти  рішення  відповідно до постанови від 24.05. 2017  №483).

Після прийняття рішень та їх оприлюднення суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані подати податкову звітность у визначений законодавством термін.

Експорт олійних культур сільгоспвиробників — без ПДВ

З 01.09.2018 набрав чинності Закон України від 22 травня 2018 року № 2440-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України олійних культур».

Даним законом  передбачено, що дія пункту 63 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу не поширюються на операції з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту сільськогосподарськими підприємствами - виробниками соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД), вирощених ними на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису.

З 7 листопада зміняться умови отримання сертифікатів відкритих ключів

З 07.11.2018 набирає чинності Закон України від 05.10.2017 р. № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Пунктом 2 ст. 22 цього Закону встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, що унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів стосовно особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 р. отримати послуги формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (в тому числі посвідченою нотаріально) буде неможливо.

Цього року власний податковий номер отримали понад 1,5 тисячі жителів Перемишлянщини

Видача громадянам карток платників податків з присвоєнням реєстраційного номера платника є найзапитуванішою послугою серед адміністративних послуг, які надаються фіскальною службою. Впродовж вісьми місяців 2018 року в Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ реєстраційний номер облікової картки платника податків отримали 1530 громадян, з них у серпні - 154. Про це повідомив керівник відділення   Ігор Дяків  під час спілкування  із ЗМІ.

Посадовець зазначив, що довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків надається в Центрі обслуговування платників відділення безкоштовно.  Громадяни, які вперше отримують реєстраційний номер, мають особисто (або через представника) подати до  Центру  облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР, яка і є заявою для реєстрації. Крім того, необхідно надати документ, що посвідчує особу і містить необхідні для реєстрації дані: прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство.

Також  І.Дяків наголосив, що у випадку зміни громадянином місця проживання чи прізвища, необхідно відповідно до вимог статті 70 Податкового кодексу України, протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме: земельного податку, податку на нерухомість, чи транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

Фіскальна служба  адмініструватиме «Єдине вікно для міжнародної торгівлі»

Верховною Радою України прийнято закон, який передбачає запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізацію здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України.

Відповідно до цього закону ДФС України має створити та забезпечити функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно для міжнародної торгівлі». На службу покладене зобов’язання й по його адмініструванню.

Таким чином, скасовується необхідність подання суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності або митним брокером паперового документа, виданого одним державним органом – іншому.

Крім того, для спрощення процедур контролю товарів на кордоні скорочується кількість контролюючих органів на кордоні:

- посадові особи митниць перевірятимуть дозвільні документи, які на сьогодні перевіряються посадовими особами Державної екологічної інспекції;

- посадові особи Державної прикордонної служби України перевірятимуть рівень радіоактивного забруднення транспортних засобів та вантажів, що ввозяться на митну територію України. Ці перевірки на сьогодні здійснюються посадовими особами Державної екологічної інспекції;

- скасовується санітарно-епідеміологічний та екологічний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон.

Внесені законом зміни до Митного кодексу України також визначають термінологію «механізму «єдиного вікна» та порядок його реалізації. Крім того, новації передбачають застосування органами доходів і зборів під час здійснення митних процедур інформації з державних реєстрів про товари, які контролюються.

До обов`язків Державної фіскальної служби України також буде віднесено визначення кодів згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо переміщення яких через митний кордон України встановлені заборони або обмеження, та ведення та оприлюднення на сайті ДФС переліків таких заборон або обмежень.

Законом також регламентовано порядок отримання органами доходів і зборів в електронній формі дозвільних документів, необхідних для митного контролю та оформлення товарів, з використанням механізму «єдиного вікна» та порядок здійснення ними відповідних митних формальностей на підставі такої інформації.

Єдиний державний інформаційний веб-портал «Єдине вікно для міжнародної торгівлі» має запрацювати протягом шести місяців після вступу в силу зазначеного закону.

Щоб отримати пільгу зі сплати земельного податку, подайте заяву до 1 травня

Буська ОДПІ повідомляє, що з 01 січня 2018 року звільнення від сплати податку за земельні ділянки для пільгових категорій фізичних осіб, визначених в пункті 281.1 статті 281 Податкового кодексу, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм.

Серед пільговиків (пункт 281.1 статті 281 ПКУ):

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/заміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності (крім земельної ділянки, на яку подана вказана заява у 2017 році).