07 травня у Перемишлянському районному Нородному домі відбудеться Свято матері

Поч. о 15.00 год.

Про зупинення реєстрації ризикових податкових накладних йшлося у податковій

В ході практикуму з платниками податків, який відбувся у Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ, податківці роз’яснили актуальні питання заповнення квартальної звітності та новації податкового законодавства в частині адміністрування ПДВ.

Серед висвітлених питань – адміністрування і сплата рентних платежів, єдиного податку, заповнення податкового розрахунку 1 ДФ, та  зупинення реєстрації ризикових податкових накладних.  Було зауважено, що на сьогодні у повноцінному режимі працює автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків. Тобто, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена при відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПКУ.  Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.  Проінформовано про  послідовність дій платника ПДВ, у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, зокрема, подання таблиць даних платника, повідомлень щодо подачі документів про підтвердження здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.

На завершення зустрічі платникам нагадали про мінімальні гарантії в оплаті праці та відповіли на запитання присутніх.

Оновлено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств

ДФС України у листі від 30.06.2017 №16989/7/99-99-15-02-01-17 «Про набуття чинності наказу Мінфіну від 28.04.2017 №467»  повідомила про зміни, внесені до Декларації з податку на прибуток підприємств та порядок її заповнення.  Зокрема, у листі зазначено, що вищезазначеним наказом  оновлено форму податкової декларації з податку на прибуток, зокрема з’явилися нові рядки:

- рядок 07.2 «страхові платежі, страхові внески, страхові премії за договорами перестрахування»;

- рядок 09.1 сума доходу, що залишився після формування призового (виграшного)   фонду (позитивне значення (рядок 09.1.1 — рядок 09.1.2));

- рядок 09.1.1 «загальна сума доходів, отриманих від прийняття ставок у лотереї»;

- рядок 09.1.2 «сума сформованого призового (виграшного) фонду лотереї відповідно до умов її проведення»;

- рядок 09.2 сума безнадійної заборгованості, визначеної підпунктом "е" підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України".

Водночас, деякі рядки з декларації вилучили, а саме рядки пов’язані з розрахунком авансових внесків із податку на прибуток (рядок 26), та рядки щодо виправлення помилок

по авансових внесках — 36, 37, 38 та 39.

Значних змін зазнав Додаток РІ, який доповнено рядом нових різниць.

Наказом № 467 також передбачено, що фінансова звітність, яка складається платниками податку на прибуток згідно з пунктом 46.2 статті 46 Податкового кодексу України, є додатком ФЗ до Декларації та її невід’ємною частиною.

Враховуючи, що видання Наказу №467 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період – півріччя поточного року, рекомендовано подавати Декларацію за оновленою формою.

Про блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН йшлося на «гарячій лінії»

На запитання суб`єктів господарювання щодо дій платника у разі зупинення реєстрації податкових накладних відповідала начальник відділу адміністрування та контролю за відшкодуванням ПДВ, камеральних перевірок податкової звітності платників території обслуговування Буської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Львівській області  Заброцька Олена Ярославівна.

Які дії платника у  разі зупинення реєстрації податкової накладної?

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ).

Згідно з п.п. «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового  кодексу України у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається, зокрема пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у п.п. «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПКУ).

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;

відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, яке надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

В яких випадках подається додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі?

Починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

За інформацією, розміщеною на офіційному веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/301239.html) платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця).

Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

Таблиця може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування Таблиці в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).

При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010).

При подані Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.

Чи може  платник подати додатки до Повідомлення до державної податкової інспекції за місцем обліку. Які дії ДФС після отримання Повідомлення, додатків, Таблиці та їх копій ?

Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601формується по кожній окремо податковій накладній чи розрахунку коригування.

До Повідомлення по кожній податковій накладній  в обов’язковому порядку додаються у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF копії всіх первинних документів, зазначених у «Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (наказ Мінфіну України від13.06.2017 №567) за конкретним критерієм та бухгалтерську довідку з інформацією про наявність приміщень (власних, орендованих); виробничих потужностей (власних, орендованих); земельних ділянок (власних, орендованих); найманого персоналу (власного, за сумісництвом); доходу від проведення діяльності за попередній період; залишки готової продукції (найменування); залишки сировини (найменування).

При формуванні пакету документів – додатків до Повідомлення форми J(F)1360101 варто враховувати, що розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб.

Завантажити електронні формати Повідомлення та додатки до нього можна через офіційний веб-портал ДФС, розділ «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

Сформувати та направити Повідомлення з додатками можна:

1) через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua

2)через офіційний веб-портал ДФС України за допомогою безкоштовного програмного забезпечення ДФС та будь-якого програмного забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту) – за вибором платника самостійно на власний розсуд.

Якщо платник не зумів приєднати до Повідомлення та надіслати всі додатки за вищенаведеним переліком, він може в день відправлення Повідомлення та додатків подати до державної податкової інспекції за місцем обліку копії таких первинних документів в електронній формі у форматі PDF.

Отримані відповідальними особами державної податкової інспекції у платника копії документів будуть направлені на розгляд Робочій групі ДФС в області (підстава: наказ Державної фіскальної служби України від 26.06.2017 №450 «Про затвердження Регламенту комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації»).

Робоча група за результатами розгляду документів направляє відповідний Висновок Комісії Державної фіскальної служби України.

Комісія ДФСУ приймає рішення або про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, або про  відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Рішення надсилається платнику протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Кодексу.

Нові форми реєстраційних документів для отримання електронного ключа

Буська ОДПІ повідомляє, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.06.17 р. № 88 затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, зокрема:

Договір про надання послуг електронного цифрового підпису;

Реєстраційна картка (для юрособи);

Реєстраційна картка (для фізособи/фізичної особи – підприємця);  Додаток до       Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів набрали чинності з 10 липня 2017 року.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням:https://acskidd.gov.ua/r_kor.

Оновлено довідник пільг

ДФС України станом на 01.07.2017року затверджені Довідники податкових пільг:

- Довідник №83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №83/2 інших податкових пільг.

Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».

У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії, зокрема, з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно; по акцизному податку з ввезених на митну територію України та з вироблених в Україні підакцизних товарів.

ДФС України: із загальної кількості податкових накладних, що реєструвалися, зупинено тільки 1%

З початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 5,1 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ понад 26,2 млрд. грн. За цей період зупинена реєстрація 54 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 789,8 млн. грн.  Це становить 1% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.

Зокрема, у перший день повноцінної роботи системи, 3 липня, в Єдиному реєстрі  податкових накладних було зареєстровано більше 460тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 2,2 млрд.грн. У той же день була зупинена реєстрація 7,3 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 103,78 млн. грн.

Нагадаємо, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (Повідомлення).

Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

Наразі ДФС систематизує проблемні питання, які виникають у бізнесу щодо  роботи системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Про електронну систему управління ризиками при адмініструванні ПДВ

Нещодавно в Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ відбулась зустріч керівника відділення Ігоря Дяківа з представниками ЗМІ та суб`єктами господарювання щодо функціонування системи електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ.

Посадовець  нагадав, що з квітня 2017 року було запроваджено в тестовому режимі систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (СМ КОР), повноцінне  функціонування якої  розпочалось з 1 липня 2017 року.

СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за визначеною формою, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності. У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає визначеним критеріям, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

В ДФС створений окремий структурний підрозділ, який розглядає пакети документів, що надаються суб’єктами декларування, для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої накладної або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.

Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301, яка може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua через офіційний веб-портал ДФС України.

Для прийняття  ДФС рішення  щодо врахування таблиці даних платника необхідно подати копії документів, які підтверджують реальність здійснення платником таких операцій. Копії можна подати в ЦОП за місцем обліку платника у форматі PDF на електронному носії (розмір кожного документу не повинен перевищувати 2 мГб).

Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).

Як зазначив І. Дяків,  система моніторингу побудована таким чином, щоб запобігати  зловживанню недобросовісних платників податків - не лише бачити потенційні порушення, а й унеможливити безпідставне формування податкового кредиту навіть до моменту подання податкової звітності, а також сприяти створенню рівних конкурентних умов діяльності для суб’єктів господарювання.

Виявили розбіжності чи недостовірні дані у повідомленні на сплату податку на нерухоме майно – зверніться до податкової за місцем реєстрації

Буська ОДПІ повідомляє,  що відповідно до ст. 266 Податкового кодексу у 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік.  Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення.

За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.

З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 м², квартирами площею понад 60 м² або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погоджується з розрахунком податку чи виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до податкової інспекції, за своїм місцем реєстрації.   Якщо є підстави, фахівці інспекції мають провести перерахунок суми і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Страхувальник повторно подає звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску у разі виявлення помилки до закінчення терміну його подання

Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, страхувальники, зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.

Згідно з п. 1 розд. V Порядку № 435 у разі виявлення помилки у Звіті до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності, визначених цим Порядком.

Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом «скасовуючи», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.

,,ГАРЯЧА ЛІНІЯ”  З ПИТАНЬ ПРИПИНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Нещодавно у  Буській ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” на тему: «Як припинити підприємницьку дільність?».

З платниками податків спілкувалася начальник відділу обслуговування платників Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Третьякова Анна. Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку "гаряча лінія":

Які кроки потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця та зняти з обліку в органах державної реєстраційної служби, фіскальної служби та пенсійного фонду України?

Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, підприємець подає державному реєстратору заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за формою12 (Затверджено Наказом Мін'юст України від 18.11.2016 № 3268/5) та пред'являє документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне чи тимчасове проживання).

У випадку подання документів уповноваженою особою, відомості про яку відсутні в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, які не передбачені ч. 4 ст. 18 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

За результатом наданих документів, державний реєстратор протягом 24 годин після надходження документів, поданих для реєстрації припинення юридичної особи зобов'язаний внести відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та надсилає цю інформацію до податкової, органів статистики, Пенсійного фонду.

Як відбувається зняття з обліку підприємця в державній фіскальній службі України?

ДФС анулює статус платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення. (пп. 2 п. 299.10 Податкового кодексу України).

Фіскальний орган зобов'язаний після отримання інформації від державного реєстратора про припинення діяльності фізичної особи-підприємця анулювати статус платника єдиного податку. Тому, для зняття з обліку в державній фіскальній службі, ФОП повинен подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування згідно порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (Наказ Мінфін України від 20.12.2011 № 1675). У заяві про припинення підприємницької діяльності Заявник зазначає відомості про дату (період) припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності (п.7 пп. 298.3.1 Податкового кодексу України).

Який період вважається останнім звітним періодом в зв'язку з припиненням підприємницької діяльності?

Останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву, щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Платникам 1-ї та 2-ї груп єдиний податок необхідно сплатити за весь календарний місяць, навіть якщо реєстрацію єдинника анульовано на початку або в середині місяця.

Для зняття з обліку в державній фіскальній службі необхідно подати заяву в контролюючий орган для уникнення додаткових нарахувань податкових зобов'язань та подальших проблем відносно виключення з реєстру платників єдиного податку.

Дата зняття з обліку в ДФС - це дата отримання відомостей про державну реєстрацію припинення діяльності. Слід мати на увазі, що підприємця не знімуть з обліку якщо є заборгованість зі сплати єдиного податку.

Протягом якого часу ФОП має завершити остаточні розрахунки з податковою?

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Фізична особа-підприємець має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік у передбачені строки:

підприємцями 1-2-ї груп - протягом 60 календарних днів після завершення звітного періоду;

платниками 3-ї групи - протягом 40 календарних днів після закінчення звітного періоду.

Декларація надається в паперовому вигляді, з написом від руки «Ліквідаційна».

Чи проводиться остаточна перевірка ФОП після припинення підприємницької діяльності?

Державна фіскальна служба може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Кодексом. Згідно п.102.1. Податкового кодексу України строк давності становить 1095 днів.

Контролюючі органи можуть перевірити за період ведення діяльності ФОП:

своєчасність декларування доходів і сплати податків;

подання звітності та сплату ЄСВ.

Отже, після припинення підприємницької діяльності, платник податків залишається на обліку для можливості проведення взаєморозрахунків по платежам за податками та зборами.

Як закрити рахунки в банках після припинення підприємницької діяльності?

Фізична особа-підприємець повинна закрити наявні банківські рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку.

Якщо після припинення підприємницької діяльності залишились незакритими його рахунки у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб), ДФС доводить до відома цих установ таку інформацію про припинення підприємницької діяльності та зняття з обліку платника податків.

Сектор організації роботи Буської

ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області

_________________________________________________________________________________

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ПОВИННІ МАТИ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ПІДПРИЄМЦІ - ПЛАТНИКИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої - третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно із п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма Книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Таким чином, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, зберігають на робочому місці книгу обліку доходів.

Платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, повинні мати на робочому місці книгу обліку доходів та витрат.

Іммігруєте за кордон на постійне місце проживання  - відвідайте податкову

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що громадяни України, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до податкової інспекції за місцем проживання декларацію про майновий стан і доходи у термін, не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України). Після цього, впродовж 30 календарних днів фахівці органів фіскальної служби перевірять визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видадуть Довідку. Під час перетину кордону та для проведення митних процедур Довідку слід надати до органів митного контролю.

В Буській ОДПІ детальну інформацію з питань декларування доходів можна отримати в Центрах обслуговування платників районів обслуговування.

Про результати наповнення державної скарбниці у першому півріччі 2017 року

Під час брифінгу в.о. начальника Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  Романів А.І. повідомив районні ЗМІ про результати наповнення державної скарбниці за перше півріччя 2017 року.

Посадовець  зазначив, що одним із основних джерел наповнення Зведеного бюджету України (Державного та Місцевого) є своєчасна та в повному обсязі сплата роботодавцями сум єдиного внеску, податку з доходів фізичних осіб та військового збору при виплаті заробітної плати найманим працівникам.

Від платників районів обслуговування Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (Буський,Бродівський,Золочівський та Перемишлянський) протягом  шести місяців ц.р. надійшло єдиного внеску на загальну суму 208,3 млн. гривень, податку на доходи фізичних осіб сплачено понад 223,5 млн. гривень, військового збору близько 15 млн. гривень.

На кінець зустрічі А.Романів подякував платникам за сумлінну співпрацю та ще раз зауважив,  що легалізація трудових відносин  та своєчасна виплата заробітної плати найманим працівникам – успішний крок у майбутнє. Виконання обов’язків щодо своєчасної сплати податків - є запорукою добробуту держави!

Змінена форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

З 20 червня 2017 року (дня опублікування в Офіційному віснику України) набрали чинності зміни до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Зміни затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 р. № 469 «Про затвердження змін до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації».Так, змінами передбачено:

вилучення квартального звітного періоду;

уточнено перелік доходів і витрат неприбуткових організацій;

до сум операцій нецільового використання активів включена вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), які використані на цілі інші, ніж фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій;

для відображення наявних додатків додана клітинка, в якій проставляється позначка, що разом із Звітом подається фінансова звітність (як додаток). Фінансова звітність є додатком до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та його невід'ємною частиною.

Наказ МФУ від 28.04.2017 № 469 опублікований в «Офіційному віснику України» № 48 від 20.06.2017р.

До уваги платників акцизного податку: за липень подається оновлена декларація!

Міністерством фінансів України  прийнято наказ від 24.04.2017 № 451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку». Наказ № 451 набрав чинності з дня його офіційного опублікування - 06 червня 2017 року (опубліковано 06.06.2017 в «Офіційному віснику України» № 44).

Відповідно до внесених змін платники акцизного податку вперше подають декларацію акцизного податку не пізніше 20 серпня 2017 року за звітний період - липень 2017 року.

Податківці звертають увагу платників акцизного податку на те, що у зв'язку зі скасуванням акцизного податку з роздрібного продажу пального з 01.01.2017 суб'єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального, не заповнюють розділ II додатка 6 до декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів».

Розділ II додатка 6 до цієї декларації заповнюється тільки в разі надання суб'єктами господарювання, що здійснюють роздрібний продаж пального, уточнюючої декларації з відповідними операціями, здійсненими до 01 січня 2017 року і задекларованим в звітності, наданій до 21 січня 2017 року   (за грудень 2016 року).

На семінарі-практикумі про електронні сервіси ДФС

На семінарі-практикумі, що днями відбувся у Буській ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області начальник відділу обслуговування платників Анна Третьякова  розповіла про електронні сервіси  ДФС України.

Щоб дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу можна скориставшись деякими сервісами. Так, зокрема, електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» дає змогу оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, чи можливо він не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою.

Крім того, ще є сервіс «Реєстр платників ПДВ», що інформує про зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації). Сервіс «Анульована реєстрація платників ПДВ» допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.  А за допомогою сервісу «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» можна впевнитись в тому, що таке свідоцтво є дійсним.

Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку.

До 1 серпня 2017 року фізичні особи мають сплатити суми податкових зобов’язань, зазначених у податковій декларації

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує платникам, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після закінчення 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

До уваги платників податку на додану вартість!

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  повідомляє, що починаючи з 01.07.2017  року реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за № 753/30621 (далі – Критерії).

Інформуємо, що платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця).

Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.

Таблиця може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника»,вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування Таблиці в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).

При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010).

Звертаємо Увагу, що при подані Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаються (отримуються) для їх виготовлення.

Плата за придбання ліцензій включається до складу витрат підприємця

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що платежі, сплачені фізичною особою – підприємцем за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності включаються до складу витрат по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.

Так, підпунктом 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України (далі -   Кодекс) визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.

При цьому, згідно з п. 177.2 ст. 177 Кодексу  об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Про податкові новації говорили під час зустрічі

Щоб полегшити впровадження у практику новацій, які відбулись у податковому законодавстві, та попередити виникнення помилок у ході господарської діяльності, в Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено зустріч для платників податків під головуванням заступника начальника-начальника Перемишлянського відділення І.Дяківа.

В ході проведення зустрічі розглядалися і питання, які найчастіше виникають у платників податків при поданні звітності засобами телекомунікаційного зв’язку. Окремо нагадали про своєчасність сплати податків і зборів. Крім того, було запропоновано оцінити переваги електронного обслуговування, скориставшись електронними сервісами ДФС України та ознайомлено присутніх про останні оновлення діючих сервісів, якими можна скористатися на офіційному веб-порталі служби.

Наприкінці зустрічі платники податків отримали кваліфіковані відповіді на свої запитання.

 

Неприбуткові організації повинні перереєструватися до 1 липня 2017 року

Для включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Неприбуткові організації зобов’язані це зробити до 1 липня 2017 року, а релігійні — до 1 січня 2018 року.

Законами від 21.12.2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» та від 06.10.2016 року № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було внесено  зміни до пункту 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Зокрема, термін приведення неприбутковими організаціями своїх установчих документів у відповідність із вимогами Кодексу та подання копій таких документів до контролюючого органу подовжено до 1 липня 2017 року.
Також, тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Кодексу.
Таким чином, з метою включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами Кодексу у строк, установлений пунктом 35 підрозділу 4 розділу XX Кодексу.
Відповідно ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації — після 1 січня 2018 року.

За січень – травень 2017 року Центрами обслуговування платників Буської ОДПІ надано близько 2-х тисяч адміністративних послуг

Надання якісних адміністративних, консультаційних, інформаційних послуг, впровадження прогресивних методів і форм обслуговування та створення сприятливих умов для платників Буського, Бродівського, Золочівського та Перемишлянського районів є пріоритетними завданнями у діяльності Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.

З початку 2017 року Центрами обслуговування платників Буської ОДПІ (далі - ЦОП) надано 1883 адміністративних послуг, з них у травні ц.р. надано 339.

Користуються попитом адміністративні послуги: з  видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника – 222, надання витягу з реєстру платників єдиного податку - 144, реєстрація платника єдиного податку – 117, з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету - 31 тощо.

Крім того, у ЦОП оформлено інформаційні та тематичні стенди з корисною інформацією. Для зручності платників  обладнані місця для заповнення звітності та очікування.

Звіт про кошти на відрядження – строки та правила подання

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  нагадує про те, що вимоги щодо подання звітності стосовно використання коштів на відрядження встановлено підпунктом 170.9.2 статті 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, складається підзвітною особою, що отримала такі кошти на підприємствах всіх організаційно-правових форм або у самозайнятої особи за формою, встановленою наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2015 року № 841. Строки надання Звіту залежать від форми надання авансу (готівкова чи безготівкова).

Якщо відряджена особа отримала аванс на відрядження або під звіт у готівковій формі, звітність про використання  вказаних коштів подається до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

У разі якщо під час службових відряджень відряджена особа - платник податку отримав готівку з застосуванням платіжних карток, він подає звіт про використання виданих на відрядження коштів і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження. Відрядженій особі - платнику податку, який застосував платіжні картки для проведення розрахунків у безготівковій формі, а строк подання платником податку Звіту не перевищив десяти банківських днів, за наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може продовжити такий строк до двадцяти банківських днів (до з'ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами).

Фізична особа, яка отримала такі кошти, заповнює всі графи Звіту, крім: «Звіт перевірено», «Залишок унесений (перевитрата видана) в сумі за касовим ордером», кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку, розрахунку суми утриманого податку за несвоєчасно повернуті витрачені кошти на відрядження або під звіт, які заповнюються особою, яка надала такі кошти. Графу «Звіт затверджено» підписує керівник (податковий агент). До Звіту додаються оригінали документів, що підтверджують суми понесених витрат.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

Якщо платник податку не повертає суми надміру витрачених коштів протягом звітного місяця, на який припадає граничний строк (до закінчення третього або п'ятого, а в окремих випадках десятого чи двадцятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт), то така сума, помножена на коефіцієнт 1,2195  (п.164.5 ПКУ), підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % за рахунок будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць. У разі недостатності суми доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних звітних місяців до повної сплати суми такого податку.

Які дії у разі, якщо виникла помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»

Якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено» платник в першу чергу має перевірити який ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) використовується першим, — рекомендують податківці. Варто пам’ятати, вірна послідовність підписів для податкової звітності наступна: бухгалтер-директор-електронна печатка.

Далі необхідно перевірити правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи).

В подальшому слід звернути увагу чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується. Наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера.

Окрім того, помилка може виникати, якщо змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з вищезазначених рекомендацій не допомагає вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

З початку року платниками  спрямовано на підтримку української армії  більше 13 мільйонів гривень

- Платники Буського, Бродівського, Перемишлянського та Золочівського районів відповідально та з розумінням ставляться до сплати військового збору, адже сьогодні важлива кожна гривня, яка находить для підтримки миру та стабільності в нашій державі, - повідомив начальник Буської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Анатолій Сисюк.

Відтак, протягом січня-травня 2017 року до Державного бюджету надійшло 13,2 мільйонів гривень військового збору. Зокрема, у травні  забезпечено  2,6 мільйона  гривень.

Начальник відмітив, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Декларацію на податкову знижку можна подати по 31 грудня 2017 року включно

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомляє, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, закінчилася, але не для осіб, які мають право подати декларацію з метою реалізації свого права на податкову знижку. Такі особи можуть подати декларацію по 31 грудня 2017 року включно.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Фізична особа має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Нагадуємо, що декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.

Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої декларації.

Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.

Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних осіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.

Застосування РРО фізичними особами - спрощенцями

Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області  нагадує, що  відповідно до Податкового кодексу України, реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Дані норми Податкового кодексу України не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Зокрема, нормою пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування  РРО  затверджено  постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 року №231.

Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування можна подати не пізніше 15 червня 2017 року

Відповідно до норм Податкового кодексу України за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом України для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

При цьому, у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому нормами Податкового кодексу України, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленого для третьої групи, яка включає податок на додану вартість.

Доступ до публічної інформації за травень 2017 року

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію – це прохання до особи розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Запит на інформацію подається у довільній формі та повинен містити:

1) прізвище, ім'я по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку (якщо такий є);

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);

3) підпис і дату (за умови подання запиту в письмовій формі).

Для подання письмового запиту запитувач може використовувати форму, яку надає розпорядник інформації або яка розміщується на офіційному веб-сайті розпорядника.

За травень 2017 року на адресу Буської ОДПІ  ГУ ДФС у  Львівській області (включаючи відділення) надійшло 25 запитів щодо надання публічної інформації, з них 17 від фізичних осіб та 8 -від юридичних осіб. Всі запити розглянуто та надано обґрунтовану відповідь.

Щодо пенсійного забезпечення податківців

Пунктом 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про державну службу” 889-VIII (далі - Закон 889) визначено право державних службовців за певних умов на призначення пенсії за віком відповідно до статті 37 Закону України “Про державну службу” від 16.12.1993 3723-XII (далі - Закон 3723).

На призначення пенсії за віком за статтею 37 Закону 3723 мають право, зокрема, особи, які на день набрання чинності Закону 889 мають не менш як 20 років стажу на посадах, які належать до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону 3723 та актами Кабінету Міністрів України.
Статтею 25 Закону 3723 визначено сім категорій посад державних службовців, яким встановлювались ранги державних службовців, що передбачено статтею 26 Закону 3723.
Відповідно до статті 343 Податкового кодексу України посадовим особам контролюючих органів присвоюють спеціальні звання. У разі присвоєння посадовій особі спеціального звання відповідно до пункту 343.1 цієї статті надбавка за ранг державного службовця не виплачується.

Тому, особи, які працюють на посадах в контролюючих органах, яким присвоєно спеціальне звання, не належать до категорій посад державних службовців, які визначені статтею 25 Закону 3723 і права на призначення пенсії за Законом 889 не мають.

Зміни до декларації акцизного податку

З 06.06.2017 набрав чинності наказ Мінфіну України від 24.04.2017 №451, яким затверджено зміни до форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених власним наказом від 23.01.2015 р. № 14.

Змінами, зокрема, передбачено доповнення розділу В «Податкові зобов’язання з реалізації пального» декларації акцизного податку новим рядком за кодом операції —В18 «Сума податкових зобов'язань (сума значень рядків В1 — В10 та В17, за вирахуванням рядка В11)».

Уточнено, що розділ ІІ Розрахунку суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів заповнюється платниками податку при виправленні або уточненні показників звітності за податкові (звітні) періоди до 01.01.2017 року.

В  податковій  відбувся  семінар – практикум

В ході практикуму з платниками податків, який відбувся у Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ, податківці роз’яснили актуальні питання оподаткування фізичних осіб-підприємців та новації податкового законодавства.

Серед висвітлених питань – застосування загальної та спрощеної систем оподаткування,  реєстрація  РРО, майнові податки з громадян  та  використання  електронних  сервісів  ДФС  України.

В ході заходу проінформовано  про зміни до форм декларацій  платника єдиного податку, внесені наказом Мінфіну України від 17.03.2017 №369 та чинні з 5 травня п.р. Зокрема, до декларації для ФОП:

- ставки податку, що застосовують ФОП третьої групи, зазначені у розділах ІV та V декларації, змінено з 2% і 4% на 3% та 5% відповідно;

- рядок 15 розділу VI декларації доповнено виноскою, якою визначено, що якщо підприємець уточнює період, який був до запровадження нової форми декларації, то у цьому рядку потрібно зазначати суму єдиного податку із рядка 29 декларації, затвердженої наказом Мінфіну України від 21.12.2011 №1688 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку».

На завершення зустрічі платникам нагадали про мінімальні гарантії в оплаті праці та відповіли на запитання присутніх.

На Львівщині стартував пілотний проект Міжнародної організації праці

Державна служба України з питань праці спільно з Міжнародною організацією праці впродовж квітня – серпня 2017 року проводить пілотну інспекційну кампанію щодо виявлення фактів незадекларованої праці у чотирьох областях України, зокрема і у Львівській області.

Пілотна інспекційна кампанія проводиться з тим, щоб поширити діяльність Держпраці (в частині інспекції праці) на неформальну економіку. Ця робота здійснюватиметься на основі співпраці з іншими органами державної влади та соціальними партнерами.

Основною метою проекту є не лише виявлення фактів неофіційного працевлаштування, але й з’ясування причин, які його зумовлюють.

Насамперед, Головним управлінням Держпраці у Львівській області проводитиметься інформаційна складова Пілотної інспекційної кампанії, яка передбачає роз’яснювальну роботу щодо інформування роботодавців, працівників та інших груп населення про намір проведення інспекційної кампанії та виділення певного часу на те, щоб роботодавці та працівники оформили належним чином трудові відносини.

Про семінари та інші заходи, які відбудуться в межах інформаційної кампанії, повідомлятиметься на сайті ГУ Держпраці у Львівській області.

Також реалізовуватиметься інспекційний блок, в межах якого проводитимуться інспекційні відвідування підприємств галузі будівництва та сфери торгівлі з метою виявлення фактів незадекларованої праці.

Інспекційні відвідування здійснюватимуться відповідно до нового Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017. № 295 та набув чинності 16.05.2017 року.

Актуальні питання  обліку платників – на «гарячій лінії»

В Перемишлянському відділенні Буської ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо обліку сб`єктів господарювання. З платниками спілкувався завідувач сектору обслуговування платників  Лазоренко В. М.

Як юридичній особі – платнику єдиного податку групи 3 отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку та який строк дії даного витягу ?

Відповідно до п. 299.9 ст. 299 Податкового кодексу за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наразі форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку не встановлена. До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, юридична особа – платник єдиного податку групи 3 подає запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в довільній формі, на підставі якого видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

Як здійснюється взяття на облік платника податків в контролюючому органі за неосновним місцем обліку?

Податковим кодексом України встановлено обов’язок платників податків обліковуватись у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3. ст. 63 ПКУ).

Порядок взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків визначено розділом VII Порядку обліку платників податків і зборів від 09.12.2011  № 1588 із змінами та доповненнями.

Для взяття на облік за неосновним місцем обліку, платник податків подає до відповідного контролюючого органу заяву за формою № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку).

Заява за формою № 17-ОПП може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Також взяття на облік за неосновним місцем обліку здійснюється на підставі:

повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку), поданого платником відповідно до розділу VIII Порядку, та якщо у такому повідомленні платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об’єкта оподаткування;

заяви за формою № 5-ОПП, поданої нотаріусом відповідно до пункту 6.7 розділу VI цього Порядку, та якщо у такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця.

На який системі оподаткування знаходяться суб’єкти господарювання з моменту взяття на облік в контролюючому органі?

З моменту взяття на облік в контролюючому органі платник податків вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не обрано інший спосіб оподаткування відповідно до законодавства.

Чи необхідно адвокату ставати на облік в контролюючому органі як особі, , якщо він не проводить самостійну адвокатську діяльність, а перебуває у трудових відносинах з роботодавцем?

Якщо адвокат здійснює свою діяльність виключно у рамках трудових відносин з роботодавцем (адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням), всі договори про надання правової допомоги укладаються від імені роботодавця та оплата за послуги адвоката здійснюється роботодавцем, то такий адвокат не повинен ставати на облік в контролюючому органі, як особа, що здійснює незалежну професійну діяльність.

Якщо хоча б одна з вищевказаних умов не виконується, то адвокат повинен стати на облік у контролюючому органі, як самозайнята особа.