Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

Вхід



< грудня 2021 >
П В С Ч П С Н
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

пошук

кількість гостей/користувачів

На даний момент 479 гостей на сайті

Розбудова України як демократичної європейської держави висуває на порядок денний питання відкритості та прозорості владних інституцій, рівноправного партнерства та залучення громадян до формування і реалізації державної та регіональної політики.
Питання взаємодії з громадськістю є одним із ключових в Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, до підписання та імплементації якої готується країна. Зокрема, в тексті Угоди зазначено, що взаємодія держави з громадянським суспільством на основі партнерства необхідна для розвитку України як правової, демократичної і соціальної держави.
Досвід демократичних держав світу засвідчує, що саме суспільна участь сприяє більшій ефективності державного управління, відкритості та прозорості діяльності державних органів, підвищує рівень довіри громадян до влади.
На сьогодні прийняття низки законодавчих актів дає підстави стверджувати про розширення правового поля для взаємодії органів виконавчої влади та громадськості, об’єктивною є орієнтація на діалог з суспільством, дедалі активніше залучення громадськості, зокрема інститутів громадянського суспільства, до формування і реалізації державної політики.
На виконання підпункту 5 пункту 2 розділу І Плану заходів щодо реалізації у 2013 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затвердженого Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 342, Національним агентством України з питань державної служби серед міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій проводився аналіз стану забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики проводився.
Результати аналізу свідчать, що більшість органів виконавчої влади забезпечили функціонування структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, його належне кадрове та матеріально-технічне забезпечення, водночас відсутня усталена практика визначення типу такого підрозділу.
Переважна більшість органів виконавчої влади дотримується вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996, здійснює правові, організаційно-технічні, інформаційно-просвітницькі заходи з метою сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.
Разом з тим існують недоліки у роботі окремих органів виконавчої влади щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної і регіональної політики, зокрема:
– відсутність самостійного структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, покладання відповідних функцій на одну штатну одиницю чи різні структурні підрозділи, основні завдання яких не стосуються роботи з громадськістю;
– перевантаження працівників підрозділів з питань взаємодії з громадськістю функціональними обов’язками з розрахунку на одну штатну одиницю;
– відсутність належної координації між структурними підрозділами органів виконавчої влади у процесі взаємодії з громадськістю;
– неналежна увага до розроблення орієнтовних планів консультацій з громадськістю, залучення громадської ради до обговорення такого плану;
– недотримання встановленої процедури залучення громадськості у процесі формування та реалізації державної і регіональної політики, неналежне забезпечення інформування про організацію та результати проведених консультацій з громадськістю;
– низька частка заходів з безпосередньою участю громадськості на противагу електронним формам взаємодії;
– недостатньо налагоджена взаємодія з громадською радою, невиконання встановлених вимог щодо забезпечення такої взаємодії.
Водночас органи виконавчої влади зазначають, що налагодження ефективної системної роботи потребує належного кадрового, фінансового  та інформаційно-методичного забезпечення.
За результатами проведеного аналізу керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади надано відповідні пропозиції щодо удосконалення забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики.

Матеріал Нацдержслужби України

 

У галузі знань «Державне управління» в новому навчальному році 1485 слухачів
розпочнуть підготовку у 26 вищих навчальних закладах

З метою реалізації Стратегії державної кадрової політики, що є складовою Національного плану дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки, частиною суспільно-політичних реформ у різних галузях життєдіяльності держави, Нацдержслужба України забезпечує координацію професійної підготовки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з урахуванням реальних кадрових потреб у сфері державного управління та ключових галузей економіки.
Відповідно до Закону України «Про вищу освіту» підготовка фахівців для роботи в органах державної влади та органах місцевого самоврядування позиціонується як післядипломна освіта, тобто спеціалізоване вдосконалення освіти та професійної підготовки особи шляхом поглиблення, розширення і оновлення її професійних знань, умінь і навичок або отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста/магістра та практичного досвіду.
З урахуванням результатів вивчення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у 2013 році Нацдержслужба України на конкурсній основі забезпечила в установленому порядку відбір 26 вищих навчальних закладів для підготовки за державним замовленням 1485 слухачів за спеціальностями галузі знань «Державне управління», у тому числі за денною формою навчання – 190 осіб,за заочною – 1295 осіб. Державне замовлення виділено Нацдержслужбі України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 року № 362 «Про державне замовлення на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) для державних потреб у 2013 році».Професійне навчання державних службовців здійснюється вищими навчальними закладами IV рівня акредитації, що ліцензовані та акредитовані за напрямом «Державне управління».
Національна мережа закладів системи професійного навчання включає:
-      Національну академію державного управління при Президентові України, її 4 регіональні інститути в містах Дніпропетровську, Львові, Одесі, Харкові;
-      вищі навчальні заклади, що ліцензовані та акредитовані для підготовки магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління».
Галузь знань «Державне управління» передбачає підготовку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування за 12 спеціальностями:

  • державне управління 8.15010001
  • державна служба 8.15010002
  • управління суспільним розвитком 8.15010003
  • державне управління у сфері національної безпеки 8.15010004
  • державне управління у сфері освіти 8.15010005
  • державне управління у сфері охорони здоров’я 8.15010006
  • публічна політика і управління 8.15010007
  • публічне адміністрування 8.15010008
  • місцеве самоврядування 8.15010009
  • регіональне управління 8.15010010
  • електронне врядування 8.15010011
  • парламентаризм та парламентська діяльність 8.15010012

Строк навчання за денною формою за спеціальностями галузі знань «Державне управління», крім «Державної служби», становить 18 місяців, за заочною, вечірньою та заочно-дистанційною формами – 30 місяців. За спеціальністю «Державна служба» за денною формою – 12 місяців, за заочною формою, вечірньою та заочно-дистанційною – 22 місяці.
В Національній академії державного управління при Президентові України готують державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії посад за зазначеними спеціальностями, крім спеціальності «Державна служба».
У вищих навчальних закладах, що ліцензовані та акредитовані за напрямом «Державне управління» та у Львівському регіональному інституті державного управління НАДУ при Президентові України здійснюється підготовка державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування V-VII категорії посад за спеціальністю «Державна служба» за 40 спеціалізаціями, серед яких найбільш популярними є:
- «Адміністративний менеджмент»;
- «Економіка»;
- «Територіальне управління та місцеве самоврядування»;
- «Соціальна сфера»;
- «Правове забезпечення»;
- «Кадровий менеджмент»;
- «Управління державними інституціями»;
- «Регіональне управління та місцеве самоврядування»;
- «Державне регулювання АПК»;
- «Економічна політика»;
- «Бюджет і фінанси».
Загальний аналіз діяльності вищих навчальних закладів вказує на те, що найбільш популярною формою підготовки є заочна форма навчання за державним замовленням, частина випускників з якої становить 64% від загальної кількості. Денна форма за державним замовленням становить 15%, відповідно денна форма на контрактній основі становить 7,7%, а заочна форма на контрактній основі – 12,5%.
Крім цього, до процесу підготовки магістрів залучено близько сотні керівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування загальнодержавного, обласного, районного/міського рівнів.
Національне агентство України з питань державної служби проводить системну роботу з вивчення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування в підготовці, перепідготовці та підвищенні кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Спільно із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади здійснюється моніторинг діяльності вищих навчальних закладів щодо якості підготовки магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління». Проводиться робота з органами державної влади та органами місцевого самоврядування щодо моніторингу працевлаштування осіб, які мають дипломи за спеціальностями галузі знань «Державне управління». Тобто, комплексно вирішується питання забезпечення органів влади фахівцями, які мають належну професійну підготовку, спроможні ефективно реалізовувати поставлені перед ними завдання.

 

Всеукраїнський конкурс «Кращий державний службовець» – це можливість презентувати себе як кваліфікованого, ерудованого та перспективного працівника.
Конкурс щорічно проводиться серед державних службовців II - VII категорії посад в номінаціях: «Кращий керівник» (беруть участь керівники структурних підрозділів, які мають загальний стаж державної служби не менш як 5 років, з них на керівних посадах не менш як 2 роки); та «Кращий спеціаліст» (спеціалісти,які мають загальний стаж державної служби не менш як 2 роки).

Детальніше...

 

Детальніше... Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 04 вересня 2012 р. № 599 «Про затвердження Порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади» та графіку проведення  перевірок  діяльності  виконавчих  органів      місцевого  самоврядування, щодо  здійснення  ними  делегованих повноважень  органів  виконавчої  влади  25 квітня 2013 року розпочалась комплексна перевірка діяльності виконкому Вовківської сільської ради із здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади. Начальником служби у справах дітей Г.Гриньків та заступником начальника, начальником відділу з питань опіки, піклування та усиновлення Г.Куніцькою проведено перевірку  стану дотримання законодавства щодо захисту законних прав та інтересів дітей на території сільської ради.
Начальник відділу організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації С.Зварич та головний спеціаліст відділу Г.Зіник звернули увагу на організаційне забезпечення здійснення делегованих повноважень, планування роботи виконкому та ведення документації з кадрової роботи.
В процесі перевірки надано методичну допомогу із зазначених питань.

 

Нацдержслужбою України видано наказ «Про внесення змін до Порядку підвищення рівня  професійної  компетентності  державних  службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби України вiд 6 квітня  2012 року № 65» від 29 березня 2013 року № 60, який зареєстрований у Мін’юсті України від 5 квітня 2013 року за № 560/23092.
Нормативно-правовий акт було розроблено на виконання підпункту 229.3 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України вiд 12 березня 2013 року № 128.
Реалiзацiя наказу надасть можливість удосконалити норми, якi регулюють питання підвищення рівня професійної компетентності  державних службовців, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, зокрема щодо проведення спеціальних курсів, тематичних семінарів, тренінгів, стажування, інших форм підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, які в програмах зазначених форм підвищення рівня професійної компетентності мають враховуватися вимоги профілів професійної компетентності посад у відповідній сфері. Діяльність із зазначених заходів не підлягає ліцензуванню.

Довідка

Відповідно до Указу Президента 12 березня 2013 року № 128/2013 «Про Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Нацдержслужба України забезпечує підготовку проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція), проекту Закону України  «Про  внесення  змін до  статті  12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», видання наказу «Про внесення змін до Порядку підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 6 квітня 2012 року № 65».

 
Більше статтей...